İki şehir arası 5 saatten 2 saate indi!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ”Yol medeniyettir, demir yolları medeniyettir. İşte bunlar aldığımız mesafeyi gösteriyor. Lafla medeni olmak olmaz, icraatla olur. Şimdi artık biz dünyaya ray ihraç eder ülke konumuna geldik” dedi.

Erdoğan, Eskişehir Garı’nda, Eskişehir-Konya Yüksek Hızlı Treni’nin hizmete alım törenine katıldı.

Başbakan Erdoğan, bugün iki büyük ilin; Selçuklu’nun başkenti Konya ile Türk Dünyası Kültür Başkenti Eskişehir’i yüksek hızlı tren seferleriyle birbirine bağlandığını söyledi.

Aslında 2 değil, 3 başkentin yüksek hızlı trenle birbirine bağlandığını belirten Erdoğan, kadim Selçuklu başkenti Konya, Türkiye Cumhuriyetinin başkenti Ankara ve Türk Dünyası Kültür Başkenti Eskişehir’in birbiriyle kucaklaştığını, Osmanlı başkentleri Bursa ve İstanbul ile bir dönem Selçuklu’ya başkentlik etmiş Sivas’ın bu buluşmaya katılacaklarını ifade etti.

Hoca Nasrettin’in Eskişehir Sivrihisar’da doğduğunu, Konya Akşehir’de okuduğunu ve orada vefat ettiğini anlatan Erdoğan, ”Hoca Nasrettin eşeğine ters de binse düz de binse er ya da geç gideceği yere ulaşıyordu. Hoca Nasrettin’in gittiği o yolu Eskişehir ile Konya’yı biz şimdi yüksek hızlı trenle buluşturuyoruz. Ters de binseniz, düz de binseniz güven içinde, konfor içinde aynı yolu, Hoca Nasrettin’in yolunu 2 saatte kat etmek mümkün olacak” dedi.

”Artık Mevlana dostları ile Yunus dostları çok kısa sürede hasret giderebilecek” diyen Erdoğan, geçmişle bugünü ve geleceği, başkentleri, insanları olduğu kadar medeniyeti, kültürü, tarihi de buluşturan yüksek hızlı trenin hayırlı olmasını dileyerek, emeği geçenleri kutladı.

”Hiçbir zaman yapamayacaklarımızı vadetmedik, vadetmeyiz”

Siyasette, özellikle de hükümette üzerine hassasiyetle titredikleri, çok önem verdikleri, çok dikkat ettikleri bir ilkeleri olduğunu belirten Erdoğan, şöyle devam etti:

”Biz hiçbir zaman yapamayacaklarımızı vadetmedik, vadetmeyiz. Neyi vadettiysek onu da Allah’ın izniyle yerine getiririz. Yüksek hızlı trenle Ankara’yı Eskişehir’e bağlayacağımızı söylediğimizde birileri bunu ham hayal gibi görmüştü. Hatta öyle yazmışlardı. 2009 yılında hattı bitirdik. Türkiye’yi hızlı tren kullanan 8 ülkeden biri konumuna yükselttik. Ankara’dan trene bindik 1,5 saatte Eskişehir’e ulaştık. Konya ya da hızlı tren yapacağımız söyledik. Birileri buna da hayal dedi. 2011 yılında Ankara-Konya hattını tamamladık. Hızlı trene bindik 1,5 saatte Konya’ya ulaştık. Bir iftarı Konya’da yaptık. Eskişehir-İstanbul hattını inşallah bu yılın sonunda bir aksilik olmazsa 29 Ekim Cumhuriyet kutlamalarıyla birlikte Marmarayla birlikte İstanbul’da hizmete açıyoruz.

Fazla değil birkaç yıl içinde Sivas’ı, Yozgat’ı, Kırıkkale’yi, Afyon’u, Uşak’ı, Manisa’yı, İzmir’i, Bursa’yı bu ağa dahil ederek Eskişehirimizi 14 ayrı vilayete yüksek hızlı tren aracılığıyla bağlıyoruz. Konya’dan güneye doğru Karaman, Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep hızlı demiryolunun yapımını programa aldık. Nasıl şimdi Eskişehir’den Konya’ya yüksek hızlı trenle gidiyorsak inşallah kısa bir süre sonunda Gaziantep’e kadar olan tüm şehirlere de hızlı trenle ulaşacağız.”

‘Eskişehir demiryolu üretim tesisleriyle de artık marka oluyor’

Eskişehir’i Türkiye’nin dört bir yanına bağlamak için de dünyaya bağlamak için de projelerin, yol haritasının ve programın hazır olduğunu dile getiren Başbakan Erdoğan, ”Eskişehir sadece odun pazarı evleriyle dünya markası olmuyor. Eskişehir sadece Yunus Emresiyle, Nasrettin Hocasıyla dünyada marka olmuyor. Eskişehir sadece Lüle taşıyla dünyada marka olmuyor, Eskişehir sadece tekstiliyle dünyada marka olmuyor. Eskişehir aynı zamanda yüksek ileri teknolojiyle yapılan yüksek hızlı tren hatlarının kavşağında olmasıyla da dünyada marka oluyor” ifadelerini kullandı.

Geçmişte ”Bozkurt” ve ”Karakurt” lokomotiflerini, ”Devrim” arabasını üreten Eskişehir TÜLOMSAŞ tesislerini bugün Avrupa’ya lokomotif ihraç eden modern bir tesis haline getirdiklerini anlatan Erdoğan, bunu AK Parti iktidarlarının gerçekleştirdiklerini söyledi.

”Neredeydi bizden öncelikler? Onların öyle bir hedefi değil, hayali, rüyaları bile yoktu” diyen Erdoğan, Eskişehir’in demiryolu üretim tesisleriyle de marka olduğunu vurguladı.

Erdoğan, şunları kaydetti:

”Biz sadece yerele takılıp kalmıyoruz. Sınırların içine hapsolmuyoruz. Çok değil, 10 yıl önce Türkiye bırakın yüksek hızlı tren yapmayı 100 yıl önce, 150 yıl önce yapılan mevcut demiryollarını yenileyemiyordu. Türkiye, ray üreticisi ülkelerin kapısında adeta sıraya giriyor, ithal edebildiği kadar rayla mevcut hatları yenilemeye çalışıyordu.

Siz bilir misiniz? Bizim Karabük’teki Kardemir 10 metre uzunluğunda ray üretiyordu ve bunlar perçinlenerek yapılıyordu ama şimdi yaklaşık 60 metre uzunluğunda ray üretiyoruz ve bunlar kaynak sistemiyle yapılıyor. Yolda giderken de daha önce olduğu gibi o gürültülü sistemler kayboluyor, huzur içinde yolculuğunuzu yapabiliyorsunuz. Masanızın üzerinde çayınız, yemeğiniz her şeyiniz rahatlıkla durabiliyor. Artık taka tuka giden bir tren yok. Buralara geldik.

Yol medeniyettir. Demir yolları medeniyettir. İşte bunlar aldığımız mesafeyi gösteriyor. Lafla medeni olmak olmaz, icraatla olur. Şimdi artık biz dünyaya ray ihraç eder ülke konumuna geldik. Yüksek hızlı tren yolu yapımında ve işletmeciliğinde dünyanın 8’inci, Avrupa’nın 6’ncı ülkesi olduk. Pekin’den Londra’ya uzanan modern ipek demir yolunu Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars projeleriyle hayata geçiriyoruz.

2004-2012 arasında yılda ortalama 137 kilometre, toplamda bin 94 kilometre demiryolu yaptık. Bu rakam Cumhuriyetimizin ilk yıllarındaki demiryolu hamlesinde yapılan yollara eş değerdir.”

Başbakan Erdoğan, şu anda 3 bin 434 kilometrelik demiryolu inşasının devam ettiğini söyledi. ”Türkiye sevdasıyla milletimize olan hizmet borcumuzu ödemek için gece gündüz demeden dağları deldik” diyen Erdoğan, şöyle devam etti:

”Viyadüklerle tünellerle aşılmaz denilen engelleri aştık. Bu şekilde her alanda olduğu gibi demiryolları konusunda da ülkemizin önünde yepyeni bir dönem açtık ve açmaya devam ediyoruz. Türkiye YHT ile tanışalı 4 yıl oldu. 4 yılda 10 milyon insanımız bu trenlerle seyahat etti.

Eskiden Almanya’da, Japonya’da, İspanya’da bu trenlere binip ülkesine boynu bükük dönen benim kardeşim, vatandaşım, bugün oralara gittiklerinde ‘bizim trenimiz, sizin treninizden konforlu’ diyor. Bugün bu trenlere binen benim hemşehrim ülkesiyle gurur duyuyor. Her zaman ifade ediyorum: Ne Türkiye’de ne Türkiye dışında, benim tek bir vatandaşımın bile başı öne eğik olmayacak.

Parasıyla da olmayacak, pasaportuyla da olmayacak, ülkesindeki sanayisiyle de olmayacak, kalkınmasıyla da olmayacak. Velhasıl ‘ben Türküm’ dediği zaman bununla gurur duyacak. Benim hiçbir vatandaşım ne kendi ülkesinde ne yurt dışında ezik olmayacak, mahcup olmayacak.

Kendine güvensizlik içinde olmayacak. Herkes bilsin ki Türkiye büyük bir devlettir. Türkiye, ekonomisiyle dış politikasıyla vizyonuyla ufkuyla tarihiyle en önemlisi de 76 milyon ferdiyle milletiyle büyük bir devlettir. Binlerce yıllık tarihimizde zor zamanlarımız oldu, acılı günlerimiz oldu, fetret dönemlerimiz oldu ama hiçbir zaman yılmadık.”

”Sizler elinde döner bıçağıyla dolaşan nesil değilsiniz”

Alandaki gençlere ”Gençler sizlere helal olsun. Sizler yarınımızsınız, sizler ufkumuzsunuz, sizinle iftihar ediyoruz” diye seslenen Başbakan Erdoğan, ”İnşallah bilimde, sanatta, teknolojide, bu ülkenin muasır medeniyetler seviyesinin üstüne çıkmasında sizler bizim geleceğimizsiniz. Sizler elinde döner bıçağıyla dolaşan nesil değilsiniz, elinde bilgisayarıyla dolaşan bir nesilsiniz, onun için sizleri kutluyorum” diye konuştu.

Erdoğan, ”Biz birbirimize inandık, birbirimize güvendik. Kardeşliğimizden kuvvet aldık. Her zorluğu, her engeli el ele gönül gönüle aşmasını bildik. Biz 10 yıl önce Türkiye’ye büyük hedefler, büyük ufuklar çizdiğimizde birileri buna dudak büküyor, birileri küçümseyen gözlerle bakıyordu. İşte şu anda, ekonomisi ile güçlü bir Türkiye var. Şu anda dış politikası güçlü, itibarlı bir Türkiye var. Şu anda kardeşliğini pekiştiren, birliğini ve beraberliğini kenetleyen bir Türkiye var” ifadelerini kullandı.

Kendisini dinleyenler arasında bulunan çiftçi kadınları gösteren Erdoğan, ”Şu benim beyaz başörtülü kardeşlerim var ya bu kardeşlerim evelallah tırnaklarıyla toprağı eşelediler ve oradan ortaya bir nimet çıkardılar ve o mücadelelerini sürdürdüler, sürdürüyorlar. Ben onları da kutluyorum” dedi.

Türkiye tek tek zincirlerini kırdığını, tek tek prangalarından kurtulduğunu vurgulayan Erdoğan, Türkiye’nin başını öne eğmeden, geri adım atmadan, haksızlık karşısında eğilmeden, tarihine ecdadına yaraşır şekilde geleceğe ilerlediğini söyledi.

”Bu idrak meselesidir”

Yaşanılan, içinden geçilen süreçleri kendine, ülkesine, milletine güveni olmayanların idrak edemeyeceğini vurgulayan Başbakan Erdoğan, ”İdrak-i meali bu küçük akla gerekmez, zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez” dizelerini hatırlatarak, ”Bu idrak meselesidir” dedi.

Büyük hayalleri, geniş ufukları, iddiaları, hedefleri olmayanların, nereden gelip nereye gittiğini bilmeyenlerin, bu süreçleri yorumlayamayacaklarını dile getiren Başbakan Erdoğan, ”Biz Büyük Selçuklu Devleti’nin, Anadolu Selçuklu Devleti’nin, Osmanlı Cihan Devleti’nin, bakiyesi üzerine kurulmuş bir devletiz. Biz küçük düşünemeyiz gençler, büyük tarihin mirasçılarına küçük düşünmek yakışmaz. Biz büyük düşünüyor, büyük adımlar atıyor, büyük hedeflere doğru kararlılıkla ilerliyoruz” diye konuştu.

YGS’ye girecek öğrencilere başarılar diledi

Açılışını yaptığı YHT hattının yapımına emek verenleri kutlayan ve teşekkür eden Erdoğan, konuşmasının sonunda Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nın (YGS) yarın yapılacağını hatırlattı.

Sınava girecek öğrencilere başarılar dileyen Başbakan Erdoğan, yarın Eskişehir’deki programlarını sınavın tamamlanacağı saate kadar başlatmayacağını belirtti.

Başbakan Erdoğan daha sonra Eskişehir’den Konya’ya gidecek Yüksek Hızlı Tren’in makinistine, ”disk” denilen işaret levhasıyla komut verdi ve ilk seferi başlattı.

Törene, eski Başbakan Yıldırım Akbulut’un yanı sıra, Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Salih Kapusuz, AK Parti Genel Sekreteri Haluk İpek, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, bölge milletvekilleri ve diğer yetkililer katıldı.